El
27/07/2016 vam celebrar la darrera reunió ordinària entre els representants
dels treballadors i la direcció de FC, SA. Han passat gairebé 4 mesos.
L’empresa ens va demanar temps per preparar un document base per poder negociar
el nou conveni tal i com es va quedar en aquella reunió.
REUNIÓ ORDINÀRIA 18/11/2016
El Conseller
Delegat ens informa de diferents temes:
-Ens
comunica que la Direcció General de Forest del DARP ha encomanat a FC el
projecte de millora de la diversitat genètica forestal pels propers 4 anys, el
que permet continuar en la bona línia de treball de l’Àrea de Vivers, un cop
finalitzat el projecte FEDER. Legalitzar els rodals per a l’obtenció de llavors
i esqueixos, garantir la seva procedència i traçabilitat, continuar les
inversions en investigació per a la millora genètica i consolidar els horts
llavorers, permet oferir al mercat un material de reproducció forestal (MFR) de
gran qualitat i molt sovint inexistent en el mercat.
-La
participació activa en la Jornada de Biomassa del Berguedà, on l’empresa
participa en inversions, transferència tecnològica i personal, per poder consolidar un altre punt de servei
de biomassa forestal provinent dels aprofitaments dels boscos públics, tal i
com ja és una realitat en el Viver de Tremp.
-Ens
comenta les accions realitzada per a la millora de la comunicació externa de
l’empresa: Participació en el Fòrum Forestal Català, establir contactes de
col·laboració amb la Xarxa de Custòdia del Territori i consolidar de cara al
proper any la participació de professionals de l’empresa en programes de
transferència tecnològica.
-
La direcció vol experimentar un nou canal de millora de la comunicació interna.
Els administratius territorials recolliran una mostra dels treballs més
representatius de cada àrea que seran publicitats a tots els treballadors de FC
en un document adjunt a la nòmina. Demanen la nostra col·laboració i
suggeriments.
-Forestal
Catalana ha estat acreditada per l’associació Catalana Promotora de la
Certificació Forestal també anomenat PEFC CATALUNYA, integrada per propietaris
forestals (públics i privats), industries de transformació de la fusta i altres
sectors com: consumidors, entitats conservacionistes, professionals, universitaris. Com a empresa que promou la gestió forestal
sostenible.
-També,
ens comuniquen la intenció de fomentar reunions per grups de treball (Colles de
parcs, cuidadors de fauna....) per conèixer les seves problemàtiques i a la
vegada comunicar els interessos de l’empresa.
-D’altra
banda ens fan constar que tant el DARP com el DTS esperen poder ampliar les
encomanes amb FC, però les últimes experiències negatives amb la Comissió de
Retribucions i Despeses de Personal del Departament d’Economia, per als augments
de plantilla del sector públic, pot ser un fre insalvable.
Nosaltres
mostrem la nostra aprovació de les diferents línies i propostes presentades per
l’empresa.
L’Àrea d’Administració Finances
ens presenta la previsió de pressupost pel
proper any. Un pressupost en la línia d’aquests darrers anys. Ens comenta les noves inversions en l’Àrea de
Vivers i en diferents projectes LIFE: Piros, Potamo Fauna, Delta Lagoon (Millorar
l'estat ecològic de les llacunes de l'Alfacada i la Tancada) , Limnos Pirineu i
Tritó del Montseny.
Creiem
que es un pressupost de mínims però d’altra banda equilibrat i sanejat, que permet
la continuïtat dels serveis que ofereix
FC, però sense cap augment significatiu que permeti veure millores en
les condicions de treball, d’ampliació
de la plantilla, dels serveis o inversions. Si teniu interès en conèixer les
dades i números concrets estem a la vostra disposició. Un cop el pressupost
estigui validat es pot trobar a la pàgina web de FC, SA.
L’Àrea de Riscos Laborals ens
comenta que han arribat els primers resultats de l’estudi de Riscos
Psicosocials realitzat
aquesta tardor. La veritat és que els
primers resultats ens han deixat una mica despistats. El mes de gener, és
realitzarà una presentació més elaborada per l’empresa que ha realitzat
l’estudi, a la comissió de seguiment (formada per representants dels
treballadors i de l’empresa), llavors s’informarà dels resultats a tots els
treballadors.
-L’empresa
ens demana la nostra opinió sobre la
roba de treball. Tot i que hi havia diferents opinions personals sembla que
es van arribar a certs consensos. La roba que actualment forma part dels EPIS
(Botes, anorac gorotex, forro polar) ha demostrat la seva eficàcia, durabilitat
i força gent està satisfeta. Pel que fa a la roba no EPI (samarretes i
pantalons) hi ha més dificultat en consensuar-la. Els col·lectius de colles de
parcs, fluvials i caça, per motius de la seva tasca, prefereixen una roba més a
l’estil i colors dels Agents Rurals. El que si està clar és que cal una bona
qualitat. És un tema complex i per a
gustos, colors!!! Per tant si ens voleu fer arribar propostes seran molt ben
vingudes.
Multes de trànsit.
L’empresa
té clar que totes les multes de trànsit van a càrrec del conductor del vehicle
i aquesta és la seva ferma posició.
Entenem
que com a conductors les nostres accions al volant i de manteniment del nostre
vehicle estan sota la nostra responsabilitat. D’altra banda, quan per a
qualsevol servei se’ns demani la utilització de vehicles, remolcs... que no
estan sota la nostra responsabilitat, cal verificar que tot es troba en
correctes condicions ja que el conductor serà l’únic responsable. En casos que
no estigui tot correcte, poseu-vos en
contacte amb nosaltres, si voleu, o amb el vostre cap per informar de les
deficiències del vehicle i de la impossibilitat de realitzar el servei en
condicions d’il·legalitat.
S’informa
i és pregunta sobre el cas d’un ús inadequat d’un vehicle de l’empresa.
Nou Conveni, Tot i que a la reunió no es va
presentar el text base, és va acordar un calendari i unes pautes de treball.
L’empresa ens enviarà en breu el redactat:
La primera reunió serà el dia 16/12/2016, on es posaran aquests
temes a un primer debat. Cal dir que a
mesura que surtin els primers esborranys o propostes serioses, us els farem
arribar a tots vosaltres per poder-los revisar i intervenir.
Recordem
a la direcció la necessitat de mantenir les condicions del Conveni del personal labora, ja que una gran majoria
de la nostra plantilla treballa en aquest àmbit. El redactat d’aquest lligam
anirà a les disposicions addicionals.
Calendaris laborals. A mitjans del més de desembre
s’enviaran els calendaris laborals del 2017, per poder planificar els primers
dies de l’any. En la majoria de casos seguiran el criteri de l’any 2016.
Feu-nos arribar qualsevol proposta de millora o correcció.
Treballs en
condicions de risc i penositat. Recordeu de fer-nos arribar fotografies quan
creieu que les condicions de les tasques encomanades no compleixen les
condicions mínimes de seguretat o no són equiparables a les condicions dignes
de treball del S XXI d’una empresa
seriosa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada